Existuje mnoho návodov… No na návod ako je tento, ste zrejme ešte nenarazili. Tak si ho dobre prečítajte. Pretože je možné, že niektoré kroky robíte nevedome aj vy… Prajem vám príjemné čítanie 🙂 Váš Peter Sasín (*Body nie sú zoradené podľa dôležitosti)
Krok č. 1: Bojujte s konkurenciou
Ak chcete zruinovať svoju firmu, zamerajte sa na boj s konkurenciou. Je len otázkou času, kedy vaša firma finančne a energeticky vykrváca. Akonáhle totiž venujete prevažnú časť svojej energie vašej konkurencii, paradoxne posilníte práve ju a vaša firma môže spoľahlivo počas boja upadať. Tip: Ak chcete cestu smerom nadol urýchliť, vrhnite obrovský balík peňazí do zvýšenia povedomia o vašej firme. Určite budete známejší ako vaša konkurencia. Čo na tom, že ľudia aj tak nebudú kupovať u vás a vaše peniaze tak zmiznú v nenávratne (viď. aj krok č. 7).
Krok č. 2: Kopírujte svoju konkurenciu
Ak však nechcete bojovať s konkurenciou, je tu ďalší tip. Vašu konkurenciu môžete namiesto toho napodobňovať. Toto je veľmi účinný krok k dlhému a vyčerpávajúcemu koncu! Preto robte všetko ako vaša konkurencia. Napodobujte ju a zaručene sa stanete jej slabým a matným odleskom. Ľudia tak nebudú mať jediný dôvod, prečo si vybrať práve vás. No nezúfajte, stále môžete byť lacnejší a bojovať cenami! Viď. ruinujúce kroky č. 1 a hlavne č. 6.
Krok č. 3: Buďte nezrozumiteľní a “abstraktní”
Čo najviac to vašim zákazníkom komplikujte. Používajte preto na vašom webe komplikované dlhé súvetia, prešpikované odbornými výrazmi. (Takisto sa týmito nudnými omáčkami “blysnite” vo vašich prospektoch a katalógoch.) Nezabudnite pritom na abstraktné pojmy! Vašich budúcich zákazníkov odpudia najmä slovné bubliny ako sú: Kvalita, lojalita, tradícia, dostupnosť, bezkonkurenčnosť, orientácia na zákazníka, kreativita, inovatívnosť, komplexnosť, revolučnosť, bonita… Jednoducho – oháňajte sa v hojnej miere ničnehovoriacimi slovnými bublinami, ktoré nikoho nikdy nenadchnú. Určite ľudí spoľahlivo odradíte. Zaujímavosť: Tento štýl komunikácie v súčasnosti PREFERUJE a veľmi EFEKTÍVNE IMPLEMENTUJE MAJORITNÁ časť SUBJEKTOV. Tento krok je skrátka veľmi populárny a trendy a in (ehm… ešte ste nezaspali?)
Krok č. 4: Opovrhujte peniazmi
V médiách a všade kde sa len dá hovorte, že “to” nerobíte pre peniaze (na rozdiel od chamtivej konkurencie). Ponadávajte si pritom na platobnú nespoľahlivosť vašich odberateľov. Nahlas a opakovane (a samozrejme verejne) sa rozčuľujte, že zrovna vám ostatní neplatia. *Poznámka pod čiarou: Hlavne si neuvedomte súvis medzi vašimi presvedčeniami o peniazoch (nerobím to pre peniaze…) a medzi tým, že vám iní neplatia (…nerobí to pre peniaze, tak načo mu máme platiť?). **Ak by ste si tento súvis akýmsi nedopatrením uvedomili… To, že vaše presvedčenia majú priamy vplyv na prosperitu vašej firmy, poprite. Vyhláste to za nezmysel alebo ezoteriku!
Krok č. 5: Buďte pre všetkých
Veľmi účinný krok, ako zruinovať akúkoľvek firmu. Buďte jednoducho špecialistom na všetko. Ak ste právnik, dajte si na web + na vizitku: Trestné právo, predmanželské zmluvy, rozvody, autorské právo, exekúcie, dedičské konania, pracovné právo, podnikateľské právo, poľovnícke právo, právne zastúpenie pri unesení UFO… A pokojne pridajte aj: Maliarske práce všetkého druhu. Ľudia totiž vo veľkej miere hľadajú špecialistov. A hlavne – sú ochotní im dobre zaplatiť. Podobne ako futbalový klub nechce tak trochu futbalistu, sčasti vodného pólistu a to všetko v kombinácii so skokanom o žrdi. Futbalový klub hľadá vždy jedine špecialistu – napr. pravého ofenzívneho záložníka. Takže ak budete “dievčaťom pre všetko”, budú sa vám zákazníci spoľahlivo vyhýbať. Pretože si vás nezapamätajú a nikam vás nebudú vedieť zaradiť. …a váš mobil bude nádherne zapadať prachom.
Krok č. 6: Buďte najlacnejší na trhu
Presvedčte samých seba, že ľudia sa rozhodujú len na základe ceny a že kto najlacnejšie predáva, ten ovládne trh. Znížte si marže na absolútne minimum a pri najmenšom výkyve trhu pôjdete do mínusu. Byť najlacnejší v obore je istou cestou do skazy. A o tú vám predsa ide. Či nie?
Krok č. 7: Spoľahnite sa na reklamné agentúry
Všetku kreativitu a stratégiu hoďte na reklamné agentúry. Budete veľmi príjemne prekvapení, ako rýchlo vám pomôžu zbaviť sa vašich zbytočných (a možno zlých – viď. krok č. 4) peňazí. Tento krok funguje tak spoľahlivo aj preto, pretože v “reklamkách” pracujú hlavne kreatívci. A tí žijú v takom presvedčení, že najlepšia reklama je tá, pri ktorej si kreatívec bolestne povzdychne, že ju nevymyslel on, ale iný kreatívec. (A nie azda tá, ktorá jeho klientovi prinesie najväčsí zisk). Extra výhoda: Pri tomto ruinujúcom kroku sa súčasne aj najviac zviditeľníte (viď. Tip v kroku č. 1).
Krok č. 8: Pred zákazníkom hovorte hlavne o svojej firme (v žiadnom prípade neriešte problémy vašich zákazníkov)
Ak chcete vašu firmu zruinovať, tento krok je povinný! Hovorte hlavne o vašej firme. O jej histórii, o tom, koľko máte zamestnancov, o tom, čo je vašim poslaním, o tom, akí ste kvalitní a o tom, koľko máte pobočiek. Hovorte o tom na vašom webe aj pri osobných prezentáciách. Vyhýbajte sa hovoreniu o takých malichernostiach, ako sú problémy, ktoré chce budúci zákazník s vašou pomocou vyriešiť. Ľudia vás za to budú milovať, pretože vám nemusia dávať svoje peniaze. Jednoducho vás znudene a znechutene odignorujú.
Krok č. 9: Za žiadnych okolností nedávajte rady zdarma
Tvárte sa namiesto toho, že robíte tvrdý biznis. Ak posielate pravidelné maily vašim zákazníkom (čo by sme vám radšej neradili, mohli by ste totiž ísť do zisku), tak posielajte iba také, v ktorých niečo predávate. Bombardujte ľudí vo vašej databáze ponukami vašich produktov. Uvedomte si totiž, že ľudia na takéto emaily neklikajú a nečítajú ich (tak ako ich nečítate ani vy). Preto ešte raz, nedávajte vašim potenciálnym klientom za žiadnych okolností žiadne bezplatné tipy ani služby. Nikto tak o vás nezistí, v čom ste naozaj dobrí a firma bude pekne podľa plánu naďalej stagnovať a v tom lepšom prípade chradnúť 🙂
Krok č. 10: Sebavzdelávanie…?? To prosím nerobte!
Vzdelávanie je “No Go”! Je jednoducho zakázané! Za žiadnych okolností sa nezlepšujte a nevzdelávajte. Ani vo vašom obore a už vôbec nie v osobnom raste, marketingu ani v komunikačných schopnostiach. S nadšením (a tak trochu s dojatím) tak budete sledovať, ako vám ostatní unikajú v diaľke a vy sa tak definitívne môžete zvaliť na gauč. Pretože – cieľ ste dosiahli. Firma je definitívne zruinovaná a konečne je pokoj. Stali ste sa práve majstrom v úspešnej likvidácii akejkoľvek firmy. Gratulujeme! (Hej – iba taký nápad – neuvažovali ste o profesnej dráhe poradcu? 😉
Tu je obsiahly clanok s Petrom Sasinom – http://www.nextfuture.sk/osobnost/rozvoj-osobnosti/peter-sasin-ludia-si-casto-neuvedomuju-ze-sabotuju-sami-seba