Podľa štúdie, ktorú publikoval časopis British Medical Journal, stres v práci nepriaznivo vplýva na srdce a doslova podkopáva pohodu vo vašom domove. Rovnaká štúdia taktiež zistila, že stres v práci sa dá minimalizovať efektívnym riadením času – time managementom. Ako to však spraviť?
Možno to vidíte rovnako ako ja. Keď viem, že som “dnes” nič moc nespravil, som nervózny, nespokojný sám so sebou, moje sebavedomie trpí a čo ma mrzí, prejaví sa to aj na tom, ako jednám s ľuďmi, ktorých mám najradšej.
To, že nestíhate teda nemá vplyv len na vás. Má to vplyv na všetky vaše vzťahy.
Stíhaš? Si divný!
Pravda je taká, že 97 % z nás niekde chytili vírus mentálneho nastavenia, že sa musíme ponáhľať, inak s nami niečo nie je v poriadku. Inak sme leniví a mali by sme sa cítiť zle. Boli sme naprogramovaní tak, aby sme si mysleli, že nie je OK, keď sa na chvíľu zastavíme a nedaj Bože si dovolíme nič nerobiť. Skúste povedať v práci, že všetko v kľude stíhate a uvidíte, že vám s tým hneď “pomôžu”.
Aby sme toho nedostali ešte viac, naučili sme sa, že by sme mali radšej stále nestíhať. A keďže stále nestíhame, musíme sa viac ponáhľať. A čím viac sa ponáhľame, tým viac máme pocit, že nestíhame a preto sa ešte viac ponáhľame, až nakoniec zistíme, že si nestíhame ani užiť život.
Jediný spôsob, ako z toho von, je zastaviť sa v tom nestíhaní a uvedomiť si, že žijeme v hojnosti, že je dosť času, dosť príležitostí, dosť peňazí, že je dosť všetkého…
Prestaňte sa ponáhľať a nastavte najskôr pokoj a harmóniu vo svojom živote. To je prvý predpoklad k tomu, aby ste sa upokojili, začali stíhať a mohli si užívať svoj život.